4 Ocak 2008 Cuma

Doktor nedir?

Doktorluk insanlığın rahatsızlık ve hastalıkları sebebiyle kendiyle birlikte var ettiği mesleklerdendir. Ancak tıp eğitimi için bu geçerli değildir. Mesleğin usta-çırak ilişkisi içinde öğretildiği eski çağlardan sonra teknolojik ilerlemeye eklenen eğitim bilimindeki gelişmeler, pek çok kurumda alışılageldik görülen başlıkları tartışmaya açmakta ve yenilenmeye zorlamaktadır. Tıp eğitimi için farklı ekoller ve yöntemler mevcuttur. Bu ekoller öğrenim yöntemleri yanında ölçme değerlendirme ve ders programları açısından birbirleriyle yarışır durumdadırlar.
Ülkemizdeki tıp eğitimi dinamiği de son yıllarda hareketlenmiştir. Özellikle bazı tıp fakültelerinde uygulanmaya başlanan aktif eğitim ve çeşitli fakültenin katılımlarıyla sürmekte olan çekirdek müfredat tartışmaları gündemin ana konularını oluşturmaktadır. Ancak asıl önemli adım tıp eğitiminin ayrı bir dal olarak kabulü ve fakültelerimizin tıp eğitimi anabilim dallarını açmaları olmuştur. Tıp eğitimi, doçentlik ana dalları arasına dahil edilerek ayrı bir kariyer olarak da kabul görmüştür (1).
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi de tıp eğitimi ile ilgili gelişmeleri yakından takip ederek öğrencilerine en yüksek eğitim kalitesini sağlama uğraşındadır. Fakültemizin Tıp Eğitimi Anabilim Dalı bu eğitim-öğretim yılından itibaren çalışmalarına başlamıştır. Eğitim komisyonları yardımıyla başlanan iyileştirme çabaları bu sayede daha sistematik olarak devam edecektir.

Hiç yorum yok: